Stačí sa pozrieť na kurty a je jasné, že po nich nebehá žiadny kulturista. Aj svetová jednotka Novak Djokovič (188cm, 77kg) vyzerá ako vychudnutý a pri tom je svetovou jednotkou. Taktiež aj Rus Daniil Medvedev urobil za posledné dva roky veľký progres, ale pri jeho telesnej schránke (198 cm, 83 kg) by ho v škole mohli šikanovať aj dievčatá. Talentovaný Alexander Zverev vyzerá miestami ako vyschnutý konár. No a potom tu je Rafael Nadal (185 cm, 85kg). Keď sa aj Googleu opýtate, kto je najsvalnatejší tenista, vyhodí meno ľavorukého Španiela.

Rafael Nadal nazačiatku profesionálnej kariéry, kedy ešte nemal svoje povestné bicepsy.
Rafael Nadal nazačiatku profesionálnej kariéry, kedy ešte nemal svoje povestné bicepsy.
Zdroj: Getty Images

V priebehu posledných rokov Nadal síce ako prevenciu pred zraneniami svoju svalovú hmotu trocha skresal, ale keď začal zbierať úspechy, tak na okruhu ATP nemal nikto také svaly ako on. V 18 rokoch meral Nadal 183 centimetrov a vážil 75 kilogramov, čo je podľa tenisových štandardov normálne. Jeho krajan Roberto Bautista Agut má v dospelosti identické parametre. Lenže v Nadalovej hlave sa niečo preplo. Za rok ešte podrástol pár centimetrov, pribral 10 kilogramov a vyhral svoj prvý Roland Garros a tri ďalšie za ním.

Nadal je prirodzene silný, flexibilný, vytrvalý a rýchly. Ak si k tomu pripočítame hodiny tvrdých tréningov, tak za jeho víťazstvami nie je žiadne veľké tajomstvo. Aj vo veku 34 rokov dáva fanúšikom nádej, že ich bude ešte dlho tešiť svojou hrou. Samozrejme, ak sa mu vyhnú zranenia.

Nadal Nabrlana váhe a popracoval na svalovej hmote. Vtedy začal byť úspešný.
Nadal Nabrlana váhe a popracoval na svalovej hmote. Vtedy začal byť úspešný.
Zdroj: Getty Images

Nadalov deň

8:30 - Vstávanie a raňajky

9:30 - Tenisový tréning

13:30 - Oddych, obed, voľný čas

16:30 - Tréning v posilňovni

19:00 - Oddych, večera, voľný čas

Tréningy Nadala

Španiel pracuje počas tréningov s vibračnou plošinou, ktorá sťahuje jeho svaly 30-50krát za minútu. Rôznymi polohami sa snaží zamestnať všetky možné svalové skupiny. Tento stroj je pre Nadala dôležitý aj s ohľadom na rekonvalescenciu po zranení.

Vibračnú plošinu strieda s elastickými pásmi, ktoré niektorí športovci zanedbávajú a radšej zdvíhajú činky. Rozsah odporu, ktorý vytvárajú, je širší ako pri posilňovacích strojoch. V tenise je množstvo nepravidelných, rýchlych, výbušných pohybov a práve práca s elastickými pásmi umožňuje dosiahnuť maximálna pohyblivosť kĺbov. Vďaka pásom sa neprecvičujú len svaly, ale aj pre tenistov dôležitá ramenná kosť.

Žiadne Nadalove cvičenie nezostáva bez strečingu. Samotný Rafa to považuje za kľúč k zdravému telu. Má na to dokonca aj osobného fyzioterapeuta, ktorý mu pomáha naťahovať svaly podľa potreby sezóny.

Stravovanie

Ako rodák z Malorky miluje najviac ryby a domácu paellu z morských plodov. Celkovo je viac rýb ako iného jedla a to takmer každý deň. Občas si dá aj mäso, ale skoro nikdy syr. Radšej má ovocie a zeleninu a je veľkým fanúšikom olív.

Nadal nepodceňuje hlavne pitný režim, keďže sa pri hre výdatne potí. Po zápasoch sa zotavuje prefiltrovanou morskou vodou. Aby si udržal svaly, tak sa napije proteínového nápoja.