Ťažké pasáže trate budú označené ako „slow zóny“, kde sa bude prísne kontrolovať dodržiavanie maximálnej rýchlosti. To bude podľa Štefana Svitka nahrávať fabrickým jazdcom, pretože používajú obmedzovače. „On si nastaví rýchlosť a potom už len drží plyn. Pre mňa je to však oveľa ťažšie v piesku a na kameňoch udržať túto rýchlosť a neprešvihnúť ju. V takýchto úsekoch nám potom strašne utekajú,“ konštatoval Svitko pre web RedBull.com.
Oveľa viac však hromžil na to, že jazdci si už nebudú môcť pri tankovaní opravovať motorku. Vraj tak pôjdu opatrnejšie. „Je to ďalšia hlúposť. Neviem, prečo by som si nemohol opraviť motorku počas tankovania. Opäť sa len vytvára priestor na nezhody o tom, či si niekto opravoval motorku alebo nie. Iba sa zohneš k motorke a už ti bude niekto hovoriť, že si si ju opravoval,“ poznamenal Svitko.
Za najväčšiu hlúposť, ktorú mohol organizátor spraviť, je podľa Svitka limitovanie počtu plášťov na zadné koleso, ktoré môže počas rely jazdec minúť. „Je to ešte nebezpečnejšie, ako to bolo. Na zjazdenej gume nezabrzdíš, nezatočíš... To, že sa nerozbehneš, je v pohode, ale keď ani nezastavíš... Toto je zlé riešenie. Aj tak nikto nespomalí,“ myslí si.
Už vlaňajší Dakar sa jazdil s novými roadbookmi, no teraz si už do nich nebudú trasy zaznačovať vystrihovaním a lepením jazdci, ale tak spraví organizátor. „Podľa mňa je to jediná dobrá vec. Dokonca to lepšie značia, ako som to robil ja. Vyhovuje mi to aj preto, že mám dve hodiny času k dobru na oddych,“ poznamenal najúspešnejší slovenský jazdec na Dakare.
Čoho sa však obáva je, že o rok už bude musieť používať digitálny roadbook. „Podľa mňa to už zachádza do sci-fi filmu. Roadbook by mal ostať papierový. Už to stráca svoje čaro. Samozrejme, majú s tým nemej roboty a nemusia roadbooky tlačiť, takže pre organizátorov to bude asi lacnejšie, ale ten nový roadbook si budeme musieť kúpiť my,“ dodal Svitko.