Prácu tímu so značkou a marketing kriticky zanalyzoval pre Šport24.sk odborník na túto oblasť Roman Krajniak. „Petra má na to byť globálnou celebritou v oblasti športu a marketingovým nástrojom, ale tím okolo nej je lokálny. Sústredí sa na lokálny slovenský trh. Keď má športovec okolo seba lokálny tím, ten ho drží z prevažnej miery len na Slovensku, potom športovcovi utekajú príležitosti, ktoré sú globálne,“ vysvetlil Krajniak, kde má Vlhová a jej tím v marketingu najväčšie rezervy.

„Je teda na rozhodnutí Petry Vlhovej, či chce zostať marketingovo lokálnou osobnosťou. Tam sú limitované príjmy, ktoré dokáže získať od sponzorov a partnerov. Alebo sa rozhodne, že chce byť globálnou značkou a osobnosťou. To sa však nikdy nedá robiť s lokálnym tímom. Byť globálnou marketingovou značkou znamená veľa sa učiť v tejto oblasti,“ dodal.

Z Galovičových slov je zrejmé, že Vlhovej ide primárne o šport a marketing či budovanie značky za hranicami ani zďaleka nie je pre ňu priorita. Mediálny plán, ktorý jej manažér pripraví, totiž držiteľka veľkého krištáľového glóbusu nie vždy rešpektuje a dodržiava.

„Petra má pripravený mediálny plán, ktorý bol tvrdo odpracovaný a vyrokovaný s požiadavkami slovenských, ale aj globálnych médií. Ona však tento plán bez problémov zhrnie zo stola a povie, že ide trénovať, to je pre ňu priorita. Potom za ňou idem so záložným plánom a dnes už robím aj na záložnom pláne záložného plánu, pretože dievča sa lyžuje v Jasnej a je šťastné,“ povedal Galovič v rozhovore so štátnym tajomníkom pre šport Ivanom Husárom.

Manažér sa slovenskej lyžiarskej hviezde snaží vysvetliť, že sa týmito krokmi oberá o financie a tvrdí, že všetko má svoje dôsledky a následky. „Mám pre ňu pripravenú veľmi presnú analýzu, čo to presne znamená z pohľadu jej ceny. Chcem, aby vedela, čo to robí s potencionálnymi peniazmi pre náš tím. Petru to však nezaujíma, ona je športovkyňa telom a dušou a chce jednoducho športovať. Odmieta nastúpiť do mediálneho vlaku, v ktorom by odprezentovala emóciu a úspech,“ pokračuje Galovič, ktorý na rovinu povedal, že sa mu ťažko hýbe, keď má na stole 300 žiadostí o rozhovor a nemôže sa postarať ani o to, aby toto číslo nerástlo.

Vlhová sa obáva, že v prípade, že by sa začala venovať médiám, by klesla jej športová výkonnosť. Takto síce prichádza o peniaze, ale nie o energiu a formu. „Som šťastný, že Petre sa priority nezmenili. Povedala mi, že nechce dopadnúť ako Federica Brignoneová, ktorá vlani vyhrala veľký glóbus a následne mala na svoje pomery slabú sezónu. Máme informácie, že to pripisujú najmä tomu, že absolvovala veľa sponzoringových a mediálnych akcií,“ dodal Galovič.