So zaujímavými informáciami prišiel novinár Joe Pompliano z portálu readhuddleup.com, ktorý sa venuje športu po biznisovej stránke. Prezradil, ako Federer v priebehu pár rokov prakticky zarobil 600 miliónov dolárov a za všetko môže rozviazanie zmluvy s firmou Nike, ktorá tenistu oblieklala vyše 20 rokov. Keď americká firma ukončila spoluprácu s tenisovou legendou, po Federerovi siahla ďalšia značka oblečenia Uniqlo.

S tou Federer podpísal kráľovský kontrakt desaťročný kontrakt na 300 miliónov dolárov, čo je 30 miliónov za rok. Zmluva s Nike garantovala tenisovej ikone ročne v úvodzovkach len 10 miliónov dolárov. Výhodou pre Federera je aj to, že v zmluve nemá takzvanú výstupnú klauzulu. Čiže ak ukončí kariéru aj teraz, naďalej mu bude Uniqlo platiť 30 miliónov ročne. Lenže Švajčiar robil reklamu svojej novej firme len na oblečení, aj po ukončení kontraktu s Nike pobehoval po kurtoch v teniskách so slávnou fajočkou a robil to zadarmo.

 

Dvadsaťnásobný grandslamový víťaz ale jedného dňa objavil firmu zo svojej krajiny, ktorá sa špecializuje na výrobu obuvi. Značka On Running bola dovtedy prakticky neznáma, no vďaka Federerovi sa stala zo dňa na deň jednou z najhodnotnejších firiem na svete. Navyše sa stal jej ambasadárom a aby toho nebolo málo, populárny športovec si kúpil 3 percentá akcií firmy. A aká je dnes hodnota švajčiarskeho výrobcu tenisiek? Podľa Pompliana je to 10 miliárd dolárov, takže Roger má vo vrecku ďalších 300 miliónov ako investor.

Suma sumárum, rodák z Bazileja prakticky za dva roky zarobil 600 miliónov dolárov, pričom fanúšikovia ho na kurtoch už nevidia tak častou aj vinou zdravotných komplikácií. Vlani sa Federer predstavil len na Australian Open, kde si postupom do semfinále zarobil 700 000 dolárov. V porovnaní s jeho biznisovými aktivitami tak ide len o omrvinky, ktoré môže legendárny tenista minúť aj so svojou slovenskou manželkou a ich štyrmi deťmi v cukrárni na káve alebo v nejakej luxusnej reštaurácii.