FOTO z duelu Slovana s Leksandom nájdete TU!

Pre Slovan to bola proti Leksandu domáca premiéra v Lige majstrov. Prečo ste sa prišli na zápas pozrieť osobne?

- V skutočnosti navštevujeme väčšinu nových tímov v súťaži. Chceme ich privítať aj takto osobne a vidieť, ako dokážu zvládnuť všetky veci okolo. Navyše Slovan oslavuje túto sezónu sto rokov a je to veľká európska značka. Aj preto sme sa rozhodli prísť na tento zápas.

Na Slovensku spôsobila účasť Slovana v súťaži vlnu nevôle, pretože v minulej sezóne nevyhrali titul a právo štartu mal mať prioritne majster ligy. Prečo ste sa teda rozhodli práve pre belasých?

- Po logistických problémoch, ktoré nastali v Bielorusku, sme museli nájsť riešenie a vedenie ligy rozhodli o udelení divokej karty. Hľadali sme známu značku, ktorá nám navyše pomôže rozvinúť náš produkt a práve preto sme sa jednohlasne zhodli na Slovane. 

Banská Bystrica vlani avizovala, že nechce hrať v Lige majstrov, pretože je to pre nich finančne nevýhodné. Sezóna sa pre koronavírus nakoniec zrušila, ale považujete slovenské kluby za spoľahlivých partnerov?

- Nechcem sa už k tomu veľmi vracať, ale viem, že to pre nich nebolo jednoduché. Pre Ligu majstrov je však dôležité spoliehať sa na športové hodnoty a máme množstvo tímov, pre ktoré je cťou hrať v tejto súťaži a ktoré neriešia len peniaze a ďalšie podobné záležitosti. Hovorili sme s vedením Slovana a nemali najmenší problém s cestovaním ani s peniazmi. Chcú len vidieť ďalšie hokejové kultúry a načerpať skúsenosti, aby videli, ako to funguje po celej Európe. Z nášho pohľadu bolo určite dobré rozhodnutie zobrať Slovan do ligy ako aj ďalšie celky, ktoré sa nesťažujú a užívajú si zápasy. 

Vieme, že odmeny v Lige majstrov nie sú až také vysoké. Myslíte, že kluby majú v tomto smere dostatočnú motiváciu?

- Úprimne, po prvýkrát máme rozpočet na sezónu 3,3 milióna eur, pričom víťaz dostane takmer pol milióna, čo je podľa mňa celkom dosť. Peniaze však môžete zarábať aj na vstupnom, ak vypredáte arénu a je mnoho ďalších možností, ako si kluby môžu v Lige majstrov zarobiť.

Takže s navyšovaním rozpočtu budete pokračovať?

- Zatiaľ sme rozpočet navyšovali každý rok, takže verím, že v tom budeme pokračovať. 

Vyrovnať sa futbalovej Lige majstrov bude pre vás asi nemožné. Kde by ste však chceli vidieť túto súťaž v budúcnosti a akú máte víziu?

- Áno, túto otázku dostávame často. Samozrejme, hokej nie je futbal, ale chceme náš produkt a značku rozvíjať. Liga majstrov je každým rokom populárnejšia a chceme z toho vytvoriť hlavne veľkú udalosť pre fanúšikov, aby vedeli, že môžu na svojich štadiónoch vidieť špičkové kluby z celej Európy. 

Práve na to by som nadviazal, Liga majstrov je stále relatívne mladá súťaž. Ako chcete pritiahnuť fanúšikov? Pretože niekedy mám pocit, že mnohí Ligu majstrov vnímajú ako druhoradú súťaž v porovnaní s domácou ligou a duely berú skôr ako spestrenie. 

- Krok po kroku. Fanúšikovia sa musia učiť, aby aj ľudia tu v Bratislave vedeli, že keď príde Leksand, tak ide o špičkový švédsky klub. To isté platí o švajčiarskom Fribourgu. Chceme, aby ľudia pochopili, že je pocta si zmerať sily s takýmito mužstvami a je to aj povinnosť klubu, aby promoval svojich súperov a povedal ľuďom, kto sú najväčšie hviezdy a podobne. 

Vieme, že vlaňajší ročník sa zrušil pre pandémiu. Ako vás ovplyvnil koronavírus?

- Minulý rok bol ťažký, ale bolo múdre zrušiť ročník, pretože by sa nedalo cestovať krížom-krážom cez celú Európu. Samozrejme, že nás to zasiahlo aj po finančnej stránke, nemali sme peniaze a bolo to pre nás ťažké. Voľný čas sme však využili na to, aby sme rozvinuli náš produkt, takže v tomto smere nám prestávka padla vhod a mohli sme sa lepšie pripraviť na aktuálnu sezónu.