Bolo jasné, že Göteborg nezískava posilu len na ihrisku, ale aj na marketingovom poli. Hoci Hamšík pôsobil posledné dva roky v Číne, jeho meno je stále lákadlo.

To, že prestup kapitána slovenskej futbalovej reprezentácie bol primárne o hernej praxi pred majstrovstvami Európy, podčiarkuje jeho plat, ktorý vypátrali švédske médiá. Ako uvádza portál Aftonbladet.se, Hamšík si mesačne príde na približne 100-tisíc švédskych korún, teda v prepočte takmer 10-tisíc eur.

V porovnaní s najlepšie platenými hráčmi najvyššej švédskej súťaže ide o priemerný plat.

„Marek tu nie je pre peniaze, je tu v prvom rade na hranie futbalu. Nechcem zachádzať do podrobností zmluvy, ale vždy myslíme na finančnú situáciu, ktorá je náročná. Táto zmluva pre nás nebude predstavovať žiadne riziká,“ hovoril médiám na tlačovej konferencii športový riaditeľ klubu Pontus Farnerud.

Hamšík totiž pre Göteborg neznamená len náklady, ale v prvom rade výnosy. Ako uvádza portál fotbollskanalen.se, od momentu, ako prenikla na verejnosť správa o príchode Hamšíka, sa fanúšikovia predbiehajú v kupovaní ročných permanentiek.

Fanúšikovia vo veľkom kupujú dresy a iné suveníry s podobizňou a menom Hamšíka.
Fanúšikovia vo veľkom kupujú dresy a iné suveníry s podobizňou a menom Hamšíka.
Zdroj: twitter IFK Göteborg

„Až do minulého piatka predaj ročných permanentiek stagnoval, v piatok nabral tempo a odvtedy pokračuje. Göteborg predal 500 ročných permanentiek za 1,2 milióna švédskych korún (v prepočte asi 118-tisíc eur),“ cituje web newsbeezer.com marketingovú manažérku klubu Ericu Berghagenovú.

Göteborg kvôli neistej situácii kvôli pandémii a osobnej účasti fanúšikov na štadióne pred novou sezónou uvoľnil do predaja 3-tisíc permanentiek. „Hamšíkov príchod nám pomohol s predajom. Záujem o IFK Göteborg sa zvyšuje a tým sa zvyšuje aj náš obrat. Súvisí to spolu,“ pokračuje Berghagenová.

Riaditeľ klubu Hakan Mild verí, že vláda povolí fanúšikom fandiť svojim klubom osobne na štadiónoch. Futbalová sezóna sa vo Švédsku začína v apríli.

„Túžba vidieť Hamšíka a celý tím je veľká. Naozaj verím, že úrady sa budú riadiť zdravým rozumom a pochopia, že futbalové kluby sa vedia postarať o svojich fanúšikov, a to bezpečným spôsobom,“ tvrdí.

Göteborg spustil na svojej stránke špeciálnu kolekciu oblečenia a šálov s podobizňou a menom Mareka Hamšíka.
Göteborg spustil na svojej stránke špeciálnu kolekciu oblečenia a šálov s podobizňou a menom Mareka Hamšíka.
Zdroj: blavittshopen.se

A to nie je všetko. V klubovom obchode už nájdete suveníry s Hamšíkovým menom a tvárou. Môžete si kúpiť mikinu či tričko s tvárou slovenského futbalistu, ale aj šál s menom Hamšík.

„Len za pár hodín od predstavenia Mareka Hamšíka sme predali asi 1400 produktov s jeho tvárou či menom. Zaznamenávame tu veľký záujem. Veľkú časť našich príjmov tvorí predaj klubových suvenírov a parmanentiek,“ hovorí marketingová manažérka klubu, ktorá dostala otázku, či už v klube v minulosti zažili niečo podobné.

„Keď sme vyhrali švédsky pohár, zaznamenali sme skvelý komerčný rozvoj. Je však zrejmé, že pokiaľ ide o hráča ako Marek Hamšík, vtedy to vyletí hore ešte prudšie. To je pre nás skvelé, musíme si to priznať, pridalo nám to aj veľký medzinárodný záujem.“

Aj riaditeľ klubu Hakan Mild vníma Hamšíkov potenciál, a to nielen na ihrisku, ale aj mimo neho. Od novinárov dostal otázku, či sa klubu oplatil príchod slovenského futbalistu z komerčného hľadiska.

„Dnes na to ešte neviem presne odpovedať, ale som presvedčený, že to bol pre nás dobrý ťah aj v tomto pohľade. Je však potrebné povedať, že to nebol dôvod, prečo sme chceli Hamšíka. Chceli sme ho zo športových dôvodov. Ale áno, pomôže nám aj z komerčného pohľadu,“ priznal Mild.