Na smrť slovenského reprezentanta zareagovala na sociálnej sieti aj lyžiarka Petra Vlhová. „Netuším vôbec, čo sa stalo, ale sama jazdím na bicykli a niektorí vodiči jazdia ako idioti. Chcela by som vás poprosiť, jazdite tak, že beriete ohľad aj na cyklistov, ktorí buď trénujú, alebo jazdia len pre radosť,“ napísala na instagrame Vlhová, ktorá zažila negatívnu skúsenosť len pár hodín pred uverejnením tohto odkazu:

„Dnes na nás niekto trúbil spoza volantu, tak len že ho veľmi pekne pozdravujem. Dávajte pozor na seba a na ostatných okolo vás.“

Petra Vlhová zareagovala na smrť cyklistu Adriána Babiča.
Petra Vlhová zareagovala na smrť cyklistu Adriána Babiča.
Zdroj: instagram P.V.

Svoje o tom vie aj biatlonistka Paulína Fialková. „Keď idem na tréning na cestu, tak sa celý tréning len modlím, aby ma niečo nezrazilo. Nie je to príjemné, autá okolo nás lietajú a vytrubujú po nás. Viem, že to nie je úplne ideálne, aby športovci trénovali na cestách, my však nemáme inú možnosť a vodiči sú k nám bezohľadní. Našťastie, nič závažné sa nám zatiaľ nestalo, nemala som počas tréningu žiadnu nehodu, ale poznám viacero prípadov, a to aj konkrétne medzi biatlonistami, ktorí mali kolíziu a malo to fatálne následky,“ povedala pred pár mesiacmi Fialková pre Šport24.sk.

Triatlonista Filip Šebo zase dodal, že neexistuje tréning, keď cyklista na ceste nepríde do konfliktu s autom. „Bohužiaľ, žijeme v takej dobe, že každý sa ponáhľa, každý chce byť všade prvý. Často sa stáva, že šoféri neberú ohľad na cyklistov a neuvedomujú si, aké následky to môže mať. Aj mne sa stalo viackrát, že som prišiel do kolízie počas tréningu, riešili sme to osobne s danými šoférmi, nie vždy sa šoférom podarí ujsť, veľakrát čisto len provokujú. Stal sa mi aj taký prípad, že nebyť našej pozornosti, mohlo sa to skončiť oveľa horšie,“ vyhlásil bývalý futbalista.

Fialkovú, Šeba aj bývalého cyklistu Petra Velitsa sme oslovili začiatkom januára potom, ako skupinu cyklistov Bory-Hansgrohe na tréningu na ceste zrazilo auto.

Posledný menovaný má osobné skúsenosti s nehodami. „Aj mňa počas tréningov dvakrát zrazilo auto. Keď odbáčalo na inú cestu, skrížilo mi smer a preletel som cez auto. Našťastie, ani raz to v mojom prípade nemalo vážne následky, raz sa mi po nehode natrhol sval, druhýkrát som z toho vyšiel so škrabancami. Je to nepríjemná vec, ale, bohužiaľ, väčšina tréningov je v plnej premávke. Cyklisti si popri tréningu musia dávať pozor, tieto nehody sa stávajú a budú sa stávať,“ zaspomínal si na nepríjemné udalosti Velits.

Podľa jeho brata Martina sú cyklisti na Slovensku v nevýhode oproti iným krajinám kvôli infraštruktúre. „Sú krajiny, kde sa človek cíti naozaj bezpečne, čo je hlavne tým, že je tam výborne vybudovaná infraštruktúra a tým pádom aj vodiči áut sú zvyknutí na cyklistov. Vedia im dať prednosť a predvídajú, že cyklista im vojde do dráhy ešte predtým ako tí samotní vodiči. Takto to je v Belgicku či v Holandsku, kde sa celý 150 či 200-kilometrový úsek dá prejsť po cyklistických chodníkoch, ale aj po cestách. Dobrú skúsenosť mám aj z Kalifornie, kde sú cesty širšie, krajnica je obrovská a pôsobí ako jeden celý pruh, takže tam nie je problém zmestiť sa do cesty. Jedným dychom dodám, že nejaký blbec sa môže nájsť úplne všade, a to aj vo vymenovaných krajinách či na Slovensku. Aj na slovenských cestách sú problémy, to je hlavne tým, že tu je vybudovaná nulová infraštruktúra mimo miest, čo sa týka cyklistických chodníkov,“ povedal pre Šport24.sk.